Лучани та одноклассники.ру

Лучани та одноклассники.ру

Почну з анекдоту: «Прийом на роботу:
- Добрий день.
- Добрий день.
- Сайт "Однокласники" знаєте?
- Так.
- До побачення…»
В більшості волинських компаній та фірм системні адміністратори почали блокувати сайти соціальних мереж, де на першому місці за популярністю знаходяться odnoklassniki.ru. Зрозуміло, що працедавцям не вигідно втрачати кошти та години робочого часу на задоволення потреб у спілкуванні своїх працівників, які по пів дня сидять у мережі, вишукуючи своїх друзів та знайомих по шкільним і студентським рокам.

Народ просто божеволіє, реєструється в соціальних мережах й, практично закинувши улюблені чати, проводить там левову частину свого часу. Це й не дивно. Що може бути приємніше, ніж знайти однокласника, з яким разом сидів за партою або ж зустріти свою першу любов і, нарешті, в цьому зізнатися. А однокурсники, товариші по службі? Є де розгулятися...

Сайт оdnoklassniki.ru недавно побив рекорд в 20 млн. зареєстрованих користувачів. Про феноменальну популярність ресурсу зараз не пише тільки ледачий. Найцікавіше те, що популярність ця забезпечується простим, але напевно найефективнішим маркетинговим інструментом — вірусним маркетингом.

Можливо не всі знають, що засновник проекту, Альберт Попков, нічого інноваційного не придумував. "Однокласники" — це, справжнісінький клон американського Classmates.com, хоча своїх «фішок» Альберт додав не мало.
Група «Лучеськ» на сайті Однокласники.ру
Завдяки сайту odnoklassniki.ru можливостей для віртуальних тусовок у луцьких користувачів Інету значно додалося, адже окрім індивідуального спілкування ресурс надає можливість спілкуватися групами за інтересами. Наприклад група «Лучеськ» с кожним днем набирає все більше шанувальників нашого древнього міста та його мешканців. Земляки із Росії, США, Франції, Італії, Німеччини, Білорусі та інших країн мають цілодобове поле для створення віртуального клубу лучан.

Популярність odnoklassniki.ru настільки велика, що про цей бренд можна почути де завгодно, хоч в школі, хоч в маршрутці, а то й на Варшавському ринку.

До речі, відкусити шматочок від пирога популярності "Однокласників" хочеться багатьом. Наприклад, на цій хвилі створюються різні інтернет-пародії на зразок Однокамерники.su: "Шукайте тих, з ким сиділи, паханів, пишіть маляви, каламутьте передачки..."

Ціківо що чекає на Однокласників та інші соцмережі в майбутньому? Зрозуміло, що ресурс створено, аби ми могли згадати про своє минуле та своїх друзів. Це покликає нас (користувачів) зареєструватися та зустрічатися з людьми, яких давно не бачив. Результат — захоплення, радість, неймовірні почуття, ностальгія і все таке. Нам подобається той чудодійний світ, море спілкування; до якого хочеться повертатись знову і знову, перевіряти чи нема нових повідомлень або людей у мережі. Це підтверджено наочними спостереженнями.

Однак це не може тривати вічно. Ми з часом забуваємо про сайт. З усіма знайомими переговорили, про все поспілкувався, всіх можливих однокласників познаходили. Ось тут і може настати етап забуття, якщо розробники не докладуть зусиль для розширення можливостей сайту до рівня найкращих мережевих ресурсів.

Особливо якщо вдасться мотивувати користувачів до активної діяльності. Адже доки рекламу на наших матеріалах заробляють власники сайту та забирають всі прибутки, зацікавленість з часом буде лише падати. Коли ж з’явиться можливість заробити своїм розумомо та талантами хоча б пару гривень — ситуація кардинально зміниться. Той же сайт luchesk.com.ua дає змогу всім бажаючим спробувати свої сили у народній журналістиці. За матеріали, які додає там журналіст, нараховуються реальні гроші. Хоч вони зовсім невеликі, це дуже розумний метод стимулювання користувачів. Цей факт спонукає свідомих людей до дій. Користувач не перестане писати, в залежності від ступені його “втягнутості”.

Хороші теми ніколи не кінчаються, і читати, активно і не дуже спілкуватись на цікаву вам тему (футбол, автомобілі, квіти, кіно і т.д.) можна дуже довго. Соцмережі у цьому випадку потроху замінюють тематичні форуми, які несли цей приємний тягар усі попередні роки.

Дивлячись на це все через призму часу, розробники та автори подібних сайтів мають мати на увазі, що час — убивча сила. І навіть найбільшу популярність можна з часом втратити, якщо не шукати нових напрямків розвитку. Отже краще поменше гнатись за уявною популярністю в мережі та більше звертати уваги на світ реальний.

Ми всі дуже різні. За характером, за темпераментом, за потребами у спілкуванні. Але чому ж нас, таких різних, так однаково тягне до мереж odnoklassniki.ru, luchesk.com.ua? Мабуть, є в цьому магічному тяжінні загальні для нас всіх таємниці…

Богдан КАМБАЛЮК